Modularna nastava

Smanjivanje satnice nastave Povijesti

Reforma strukovnog obrazovanja grubo se i nasilno miješa u sadržaje i satnicu nastave Povijesti u 4.2 zanimanjima (četverogodišnje i petogodišnje strukovne škole). Prema novome prijedlogu nacrta kurikula nastava Povijesti bi se u 4.2 smjerovima trebala odvijati po jedan nastavni sat u prvom, drugom i trećem razredu.
Tražimo da se nastava Povijesti odvija u satnici od ukupno 140 sati u svim strukovnim 4.2 smjerovima, odnosno da se omogući nastava Povijesti i u četvrtom razredu (35 nastavnih sati) ili da se iznađe drugi način da se vrati oduzetih 35 sati nastave.
Želimo upozoriti da se ASOO grubo i nasilno miješa u sadržaje i satnicu nastave Povijesti, koja se u potpunosti marginalizira kao predmet.
Nastava Povijesti nije nešto što treba biti u ingerenciji navedene agencije i što se treba nasilno prilagođavati jednoj od mnogobrojnih reformi obrazovanja već kamen-temeljac hrvatskog identiteta i predmet od nacionalnog interesa.
Odbor za obrazovanje, znanost i kulturu u Hrvatskom saboru je izrijekom na 59. sjednici u svibnju 2023., zatim u siječnju i lipnju 2024. istakao da se “iznađe rješenje s ciljem da se broj nastavnih sati povijesti kao općeobrazovnog predmeta u strukovnim školama ne smanjuje.“
Sadržaje i satnicu nastave Povijesti koji su minimalno zastupljeni u srednjim strukovnim školama treba zadržati u potpunosti i unaprijediti je novim kurikulom i udžbenicima. Prijedlog koji je bio u savjetovanju do 10. 12. 2024. nije u skladu s odlukom Odbora za obrazovanje znanost i kulturu, odlukom HAZU-a i svih katedri nastave Povijesti u Republici Hrvatskoj.
Nastava Povijesti treba biti obavezna za sve učenike četverogodišnjih strukovnih smjerova (4.2), minimalno 140 nastavnih sati kao što je to bilo do sada i obuhvaćati cjelokupnu hrvatsku povijest u europskom i svjetskom kontekstu.
Mnogi učenici strukovnih škola pohađaju nastavu lokalne povijesti i kulturne baštine (ukupno dodatnih 70 sati u trećem razredu);  taj oblik nastave treba omogućiti i dalje u turističkim, upravnim i svim onim smjerovima u kojima se odvijala.
Kao nastavnici i akademski građani učinili smo sve da kroz svoj rad u učionici populariziramo nastavu povijesti i ukažemo na njezinu praktičnost, vrijednost i važnost koju ima unutar srednjeg strukovnog obrazovanja ali i za našu državu i društvo u cjelini.
Ne prihvaćamo prijedlog kojim se oduzimaju sadržaji i satnica nastave Povijesti u 4. 2 smjerovima jer im se značajno smanjuje kvaliteta obrazovanja. Ističemo da nema osnove za marginalizaciju nastave povijesti koja za našu državu ima višestruku vrijednost.
Tražimo da se učenicima strukovnih škola omogući pravo na cjelovito obrazovanje koje im garantira Europska povelja o pravima djeteta, a to je pravo i na kvalitetno humanističko obrazovanje.
Nastava Povijesti je predmet nacionalne i identitetske važnosti izuzetno pridonosi razvoju svijesti o važnosti demokracije kroz povijesno razmišljanje, kritičko promišljanje konteksta, okolnosti, osobnih i društvenih vrijednosnih načela. Pridonosi razvoju čitalačkih sposobnosti i kritičkog mišljenja, razvoju individualnog i kolektivnog identiteta i univerzalnog sustava moralnih vrijednosti.
Učenici strukovnih škola trebali bi biti ravnopravni građani Europe i svijeta i nastava Povijesti u sustavu obrazovanja nema alternativu.
Nastavnici Povijesti
Pristupačnost