Najnovije vijesti

Dvije tužne priče hrvatskog školstva – 12. veljače 2019.

Nedodirljivi: Srednjoškolka nije izašla na popravni ni sedmi put

Učenica zagrebačke Gornjogradske gimnazije (podaci poznati redakciji) prošlog je tjedna trebala sedmi put izaći na popravni ispit iz povijesti, no ispit je, kako doznajemo, recimo to tako, ‘odgođen’…

/24sata.hr/

Iako je i drugo polugodište već odavno počelo, dvoje zagrebačkih učenika još nije položilo popravne ispite od prošle godine. No ne moraju žuriti. Jer kad god ih polože, mogu upisati idući razred iako trenutno ne idu na nastavu.

Barem tako tumači Ministarstvo znanosti i obrazovanja.

– Ne postoje zakonske zapreke da učenik u veljači upiše viši razred. Smatra se da je učenik stekao uvjete za pohađanje sljedećeg razreda pozitivnim uspjehom prethodnog razreda – stoji u odgovoru ministarstva na naš upit.

Učenica zagrebačke Gornjogradske gimnazije (podaci poznati redakciji) prošlog je tjedna trebala sedmi put izaći na popravni ispit iz povijesti, no ispit je, kako doznajemo, recimo to tako, “odgođen”.

– Otac je došao i rekao kako je njegova kći sve naučila, ali joj on ne dopušta da odgovara dok god sam ja u komisiji – ispričao nam je njezin profesor Josip Tičić.

Inspekcijski nadzor traje

Iz ministarstva kažu da se razlozi i način polaganja razrednih i predmetnih ispita utvrđuju statutom škole. Međutim, dodaju da je u Gornjogradskoj gimnaziji inspekcijski nadzor u tijeku pa ne mogu otkrivati detalje slučaja.

Ako učenik zbog bolesti ili drugog opravdanog razloga ne pristupi popravnom ili predmetnom, odnosno razrednom ispitu u propisanim rokovima, dodaju, škola mu je dužna omogućiti polaganje ispita nakon prestanka razloga zbog kojeg nije pristupio ispitu.

Ipak, ne objašnjavaju kako je moguće da učenik koji nije odslušao cijelo jedno polugodište i gotovo polovinu drugoga u istoj školskoj godini upiše novi razred. Na pitanje da nam pojasne kako će učenici nadoknaditi propušteno gradivo, dobili smo samo šturi odgovor.

– Učenici o kojima je riječ nadoknađuju gradivo koje nisu slušali, a za isto škola može organizirati i dopunsku nastavu – kažu u Ministarstvu.

Iako u Zakonu stoji da se učeniku utvrđuje negativan uspjeh ako u propisanim rokovima nije položio popravni ispit i da takav učenik ponavlja razred, iz ministarstva su nam pojasnili da se “rokovi koji su zakonom ili drugim propisom regulirani odnose na redovito stanje, rad i postupanje školskih ustanova”. Tko i kad utvrđuje da je riječ o izvanrednoj situaciji, a ne redovitom stanju, iz ministarstva nam nisu znali pojasniti.

Četiri jedinice, a nije pao razred

Inače, zakonski rok za održavanje popravnog ispita je 25. kolovoza. Situacija s punoljetnim učenikom Treće ekonomske škole u Zagrebu, koji kao i učenica iz Gornjogradske gimnazije još nije završio prethodni razed, također nije riješena. Zbog njega je, podsjećamo, prosvjetna inspekcija nekoliko puta dolazila u školu i poništavala ispite.

Iako je imao četiri zaključene jedinice na kraju prošle godine, nije pao razred. Roditelji su se žalili na ocjene iz dva predmeta, nekoliko je puta izlazio na ispite pred povjerenstvom pa stekao uvjete da ide na popravni. Na dopunskoj nastavi iz hrvatskog, koju je pohađao dok su njegovi razredni kolege već slušali nastavu, profesorica mu je zaključila negativnu ocjenu.

Inspekcija tad opet dolazi u školu i naređuje školi da mu poništi ocjenu jer na ispitima koje je rješavao, između ostalog, nije pisao datum niti mu je profesorica ostavila prostor da napiše svoje ime i prezime.

Kako Treća ekonomska škola nije znala u koji razred da ga upiše, iz izvora bliskih ministarstvu doznali smo da ga u dokumentima vode u kategoriji “bez odjeljenja”. Na pitanje tko je u ovim slučajevima povrijedio prava djece – roditelji, koji su im uz pomoć birokratskih vještina omogućili da se nađu u međuprostoru između dva razreda, škole, koje nisu pronašle načina da riješe situaciju, ili ministarstvo, koje (se pravi da) ne vidi u čemu je problem – nitko nema odgovor.

_____

Žigosanje učenice: Školi kazna, a predlažu i smjenu ravnatelja

Inspekcija ministarstva obrazovanja pronašla je mnogo nepravilnosti u radu Ekonomsko-birotehničke i trgovačke škole Zadar. Morat će platiti kaznu, a dva zaposlenika će dobiti opomenu pred otkaz

/24sata.hr/

Prosvjetna inspekcija danas nas je izvijestila o rezultatima nadzora u Ekonomsko-birotehničkoj i trgovačkoj školi Zadar. S obzirom na utvrđeno stanje, školskom odboru upućen je prijedlog za razrješenje ravnatelja, dok je za dva zaposlenika predloženo izdavanje pisanog upozorenja uz mogućnost otkaza ugovora o radu, izjavila je danas ministrica znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Blaženke Divjak.

Inspekcija je u tu školu došla nakon teškog prošlotjednog incidenta sa žigosanjem učenice.

– Nakon što me opekao rekao mi je “sad imaš tetovažu i možeš se hvaliti da si ustaša” – ispričala je 15-godišnjakinja. Nakon što je progovorila o napadu, prijetili su joj i smrću.

Na pitanje zašto je to učinio, učenica kaže kako joj je rekao da je to napravio jer mu je da mu je bilo dosadno te da mu je to bila zezancija.

– Isprva nisam smjela reći profesorici što se dogodilo jer mi je jedna cura iz razreda zaprijetila da će me ozlijediti i objesiti ako ikome kažem  jer se to radi drukerima. No kad smo došli na sat tjelesnog odgoja, tamo sam bila u odjeći kratkih rukava i profesorica je primijetila kako imam opeklinu na ruci te me upitala što je bilo. Tada sam rekla što se dogodilo te nas je sve skupa poslala kod pedagoginje koja mi je namazala ruku i nazvala razrednicu, ispričala je uplašena učenica koja je poslijepodne bila kod liječnice te joj je rečeno kako će  trag ovog žigosanja ostati zauvijek na koži.

Policija je za incident saznala iz medija. Proveli su istragu te su 15-godišnjeg napadača prijavili za tjelesnu ozljedu. Zbog svega je inspekcija u školi bila od prošlog četvrtka.

– Inspekcijskim nadzorom utvrđene su i druge nepravilnosti u radu ustanove zbog čega je škola dobila novčanu kaznu, a izrečene su joj i naredbe za ispravljanje propusta i nepravilnosti. S obzirom na to da se radi o inspekcijskom postupku, nismo u mogućnosti izlaziti s više detalja u javnost. Kao što sam već nekoliko puta naglasila, ponovit ću da škola mora biti mjesto nulte tolerancije na bilo koji oblik nasilja ili diskriminacije, a svi dionici u sustavu, prije svega učitelji i ravnatelji, imaju odgovornost štititi sustav od nasilja i prevenirati ovakve situacije – kazala je ministrica Divjak.

Pristupačnost