Zašto je važno da roditelji podrže štrajk učitelja
piše: Lada Franić-Glamuzina, prof. hrvatskoga jezika i književnosti, 29 g. staža, plaća mi je mizerija, a ljubav prema poučavanju je neizmjerna.
Roditelji i ostali koji ne rade u prosvjeti, moraju znati ovo – učitelji štrajkaju po cijelom svijetu, posebno ove godine štrajkovi učitelja uhvatili su maha.
Zašto?
Krajnji cilj jest privatizacija škola i kvalitetno znanje samo bogatima.
Znači, profit. Roditelji nisu upućeni u ovaj problem i misle da se učitelji grebu za 6%. No, štrajk učitelja nije samo za plaće nego: za znanje svima bez obzira na socijalni status.
To trebaju isticati u medijima sindikalni i drugi govornici.
Vlada ne voli pametne „horde“ na ulicama, ne odgovara im pametan pojedinac, osim ako ne radi za njihove interese. I interese kapitala.
Ovaj štrajk je bitan jer oduzima malobrojnim vladajućim grupama mehanizme moći iz ruku, a sirotinji daje mogućnost na jednako kvalitetno obrazovanje u javnim, besplatnim školama. Roditelji, vama i vašoj djeci učitelji su prijatelji zato što učitelji poučavaju vašu djecu:
Zašto?
da budu sposobni,
da kritički promišljanju,
da čitaju,
da računaju,
da vide promjene i
da se bore za svoja prava.
Oni koji zagovaraju interese kapitala ne žele takve javne škole, ne žele takve učitelje ni učenike. Stoga se sustavno u cijelom svijetu učitelje potplaćuje i obezvrjeđuje slabim plaćama i sve većim pritiscima, na taj način ih se tjera da odu iz škole i traže druge poslove od kojih će moći živjeti.
Kad dobar i školovan učitelj ode, vašu djecu će poučavati poslušni debili, a kvalitetni učitelji poučavat će djecu bogatih.
A razlika u materijalnom i intelektualnim statusu će se stalno povećavati.
Bit će sve više siromašnih, a njima će vladati mali broj ekstremno bogatih.
Znanje je moć, to se vidi danas više nego ikada.
Vrlo je jednostavno.
I vrlo opasno ne podržati ovaj štrajk.
Roditelji, podržite učitelje, podržite budućnost svoje djece i unučadi.
_____
Poštovani,
Obraćam Vam se u nadi da ćete nastaviti ovaj štrajk i da nećete posustati pred nikakvim pritiskom. Mlada sam učiteljica povijesti u jednoj školi nacionalne manjine, jedna sam od rijetkih mojih sad već bivših kolega, koja radi u struci (zaposlena bez veza) na neodređeno tri godine. Članica sam sindikata SHU od početka svog zaposlenja, no to je manje bitno.
Ušla sam u ovaj štrajk bez puno razmišljanja i s velikim skepticizmom, no jako sam se brzo pozitivno iznenadila. Ja apeliram prema Vama svima, molim Vas svih NEMOJTE ODUSTATI OD NAŠIH ZAHTJEVA!!! Tražimo još premalo, ne tražimo puno. Tražimo da nas se plati za reformu.
Da Vam niti ne govorim u kojim su problemima nacionalne manjine, nisu nam osigurali udžbenike na vrijeme, nećemo niti imati udžbenike za generaciju koja započinje s reformom, a da ne pričam o nastavnim materijalima i nastavnim listićima koje mi nastavnici prevodimo. Zanimljivo zar ne, a gdje je u ovom slučaju pravobraniteljica za djecu (kad joj je već toliko stalo do prava djece, što je s tom djecom pitam se, zar ona nemaju pravo na istu vrstu obrazovanja kao i ostali njihovi vršnjaci). Zanimljivo kako se djeca koriste u svrhu politike kad treba. Bitno da smo mi učitelji ti koji ih sada „iskorištavaju“.
*Udžbenici izabrani za prevođenje odabrani su u 5 ili 6 mjesecu 2019. (ako me sjećanje dobro služi) i to znači za razrede u reformi tj. 1., 5. i 7., što znači da će se 2020 birati za sljedeću godinu i ponovno smo u istoj situaciji.
Želim Vam dati potporu, ne samo kao član sindikata nego kao i mladi čovjek koji nije napustio ovu državu i koji se nada da NADA zaista umire posljednja te koji je uvjeren da MOŽEMO POKRENUTI VELIKE PROMJENE, samo ih netko treba potaknuti.
Drago naše vodstvo, imate veliku odgovornost, ne samo prema nama nego i prema našem društvu. Zvuči banalno, no istina je. Tko smo mi? Mi smo hrvatska inteligencija, mi smo svi visoko školovani ljudi koji su stekli svoje kompetencije, znanje i vještine, ne samo na hrvatskim Sveučilištima nego i u inozemstvu. Samo mi kao takvi možemo pokrenuti promjene koje su nužne i potrebne ovom našem društvu i državi. Zašto? Pa sve kreće od nas, Vi to već znate, mi smo baza društva, bez nas nema države. To svi znamo i moramo se tog držati, nikakva tehnologija ne može zamijeniti jednog učitelja. Pa sjetite se svih povijesnih prosvjeda i promjena, tko ih je poticao? Upravo inteligencija društva. To što nismo zaposleni u znanosti ili na Sveučilištima, ne umanjuje naš značaj i naše znanje.
Vjerujem da ste i sami svjesni da držite ASA u rukavu: naša država od siječnja 2020 godine će presjedati Vijećem EU. Nadam se da ste svjesni da Vlada (ako je pametna) neće dopustiti da se za to vrijeme štrajka u nekom sektoru. Međutim, imajte na umu nije na Vama, odnosno nama, da postižemo kompromise. U ovom momentu, zahvaljujući cirkularnom štrajku, imate izuzetnu podršku svojeg članstva i onih učitelja koji nisu članovi. Nemojte odustati, ako odustanete i pristanete na kompromise, poput pukih obećanja koja će naposljetku ostati samo mrtvo slovo na papiru, zauvijek ćete izgubiti ovu potporu koju imate iza sebe. Ovog momenta Vas podržava jedan veliki broj i govore Vam na taj način da ih ne iznevjerite.
Molim Vas nemojte dopustiti da se vladajući igraju i vrijeđaju našu inteligenciju, nemojte to dopustiti. Svakim svojim korakom, svakim danom oni upravo to i rade. Ipak se igraju s koeficijentima bez takozvane analize na koju konstantno apeliraju. Pa nismo mi od jučer, jedino smo tihi i to je naš problem, ali budite Vi naš glas. Nemojte se molim Vas bojati.
Kao povjesničar vidim što se događa oko nas, vidim i razumijem sve ove manipulacije od strane medija i vladajućih. Vidim da ovaj veliki štrajk koji smo pokrenuli može uroditi nečim pozitivnim, mi/Vi ovog momenta možemo ispisati povijest. Možemo zajedno potaknuti promjene. Nemojte odustati.
S poštovanjem.
Učiteljica povijesti