Najnovije vijesti

Upute MZO-a za početak nastave u novoj školskoj godini – 24. kolovoza 2020.

Održana je konferencija za novinare u Ministarstvu znanosti i obrazovanja gdje su predstavljene upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije COVID-19 vezano za rad predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2020./2021.

Medijima se obratila doktorica  Pavić Šimetin.

– Važno je znati da je ovo vrlo heterogena dobna skupina. Imamo djecu niže dobi koje teže mogu provoditi mjere a važno im je u školi i vrtiću pratiti nastavu. S druge strane tu su adolescentni mladi rizičnu činjenicu da su putnici. To je dob kad je nastava primjerenija na daljinu. Djeva nisu superširitelji kao kod gripe kao što su djeca vrlo rijetko svoje ukućane zarazila s COVID-19. Djeca s teškoćama s razvojem, za njih je inače bitno da budu u školi oko praćenja nastave. Ove upute se odnose za djecu predškolske i školske dobi, rekla je Pavić-Šimetin.

Osnovno pravilo

– U školu ne ide onaj tko ima simptome ove zaraze, tko je u samoizolaciji i tko ima saznanja da je zaražen s COVID-19. Treba održavati fizički razmak, smanjiti fizički kontakt između odgodno obrazovnim grupama, pojačati osobnu higijenu, kao i prostora. Prve upute se odnose i na razrednu i predmetnu nastavu.

Radna grupa je razradila mogućnosti oko organiziranja nastave.

– Potrebno je za predmetnu nastavu omogućiti da što manji broj učenika dolazi u kontakt sa što manjim brojem nastavnika tijekom dana ili jednog perioda.Predlaže se dvosatna ili trosatna nastava. Rad u dvije smjene, za one ustanove koje nemaju takav način rada, da ne počinje nastava za sve u isto vrijeme, nego razlomiti dolaske i odlaske iz škole, rekla je Pavić Šimetin.

Prijedlog je razlomiti vrijeme odmora, osigurati zamjenski prostor ako se distanca ne može održavati unutar škole ili izvan, to je jedna zadaća za izvršiti.

Za učenike od 5-8 razreda pitanje je kako doći do distance od jednog i pol metra, a za srednjoškolce, kako doći do distance od 2 metra.

– U razrednim odjelima gdje bude više djece u odnosu veličine prostora, ako su iscrpljene mogućnosti, može se razmišljati o turnusnom odvijanju nastave. Maske su obavezne u nekim situacijama u školi. Medicinska maska i vizir za nastavnike u slučaju da dijete oboli i kad s tim djetetom čeka roditelja da dođe po dijete. Treba za to imati unaprijed organiziran prostor, rekla je Pavić Šimetin.

– Platnene maske potrebne su u slučajevima intimne njege učenika, kod međusobne komunikacije djelatnika škole, za roditelje koji ulaze u škole i vrtiće, treba to svesti na minimum. Za nastavnike u kući učenika, za pomoćnike u nastavi, njegovatelje i zdravstvene djelatnike koji su u ustanovama vezanima za posebne programe, za trećeg odgajatelja. Obavezne su za učenike od petog razreda i učenike srednjih škola, ali odnosi se na nastavnike ako se neće uspjeti postići razmak od 1,5 metara, odnosno 2 metra za srednje škole, dodala je.

U županijama gdje nema tolike zaraženosti i gdje se može omogućiti razmak, moći će se biti u školi bez maski.

Nastavnici engleskog jezika imaju obvezu nošenja maski za prva četiri razreda. Maske kada se nose, trebaju se nositi pravilno, ističu u Ministarstvu obrazovabnja i znanosti.

– Nismo išli na mjerenje temperature kod ulazaka u školu jer se ispostavilo nepraktično. Apelira se na roditelje da moraju izmjeriti temperaturu prije polaska u školu, tinejdžeri to sami trebaju raditi. Važno je da se ta temperatura upiše svaki dan, a odnosi se na predškolsku dob i učenike od 1.- 4. razreda. To je dodatni mehanizam obavezivanja roditelja, rekla je Pavić Šimetin.

Kada se kod učenika pokažu znakovi koji bi mogli biti vezani uz Covid-19, važno je da takvo dijete niti ne dolazi u školu.

– Ako se dogodi u školi, onda se dijete odvaja od učenika i poziva se roditelj da dođe po dijete. Djelatnici škole odmah trebaju napustiti ustanovu kada se primijeti da nekome nije dobro,da boluje od nekih simptoma. Ravnatelj odmah treba javiti epidemiologu ili školskom liječniku, to je svako grupiranje osoba vezano za COVID-19, rekla je Pavić Šimetin.

Ako se radi o pojedinačnom slučaju ili učeniku, nastava se normalno odvija, a liječnik je taj koji procjenjuje ima li potrebe za testiranjem takvog učenika.

– Kod grupiranja ili kod pojave zaraze kod jednog učenika, uprava škole odmah mora javiti epidemiologu. Treba obratiti pozornost oko putovanja učenika u školu, gdje treba putovati u grupama kako učenici sjede u školi. Za djelatnike s kroničnim bolestima, savjet je nošenje maski.  Djeca s teškoćama u razvoju uključuju se u nastavu po istom principu kao i ostali, zaključila je Pavić Šimetin.

Radovan Fuchs, ministar znanosti i obrazovanja, rekao je kako učenici od 1. – 4. razreda ulaze u razred integralno, odlaze pod odmorom van i u sanitarne čvorove kontrolirano.

– Njihova razrednica je cijelo vrijeme sa njima. Stvara se izdvojena kohorta. Zabranjuje se ulazak stranim osobama u školu, dovođenje djece se odvija pred ulazom u školu, onda preuzimaju razrednici. U ovom obliku u razredu, sva djeca su bez maski i njihova razrednica je bez maski, rekao je Fuchs.

Postoji mogućnost dolaska još ponekog učitelja sa strane i to u nekim segmentima izborne nastave.

– Takav nastavnik može ući u razred i držati predavanje samo s maskom. Nema spajanja djece iz drugih razreda i formiranja zajedničkih grupama, iste mjere su za učenike od 5.- 8. razreda. Ako je velik broj učenika, onda dijelimo učenike na pola. Primjenom dodatnih prostora da se osigura fizička distanca između đaka, rekao je Fuchs.
U srednjim školama nošenje maski ili nenošenje maski ovisi o distanci među učenicima.

– Maske bi trebalo nositi na putu do škole, rekao je ministar pa dodao kako pripremaju širi dokument koji ove osnovne postulate razrađuje u različitim scenarijima i trebao bi pomoći ravnateljima i ostalim dionicima da što lakše organiziraju nastavu.

– Škola počinje 7.9., zaključio je Radovan Fuchs.

Pristupačnost