Aktualno

Stav Sindikata: djecu ne bi trebalo dovoditi na čuvanje u škole – 13. ožujka 2020.

Zagreb, 13. ožujka 2020.

MINISTARSTVO ZNANOSTI I OBRAZOVANJA

Ministrica: prof.dr.sc. Blaženka Divjak

Poštovana ministrice Divjak,

pozdravljamo odluku Nacionalnog stožera o obustavi nastave u svim osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj.

Međutim ne podržavamo preporuku o čuvanju djece u školskim ustanovama, već predlažemo da se o tome pobrine lokalna zajednica i osigura čuvanje djece u prostorijama mjesnih odbora. Poglavito u srednjoškolskim ustanovama nema potrebe za čuvanjem djece.

Jednako tako predlažemo da se svim nastavnicima omogući održavanje nastave putem virtualnih učionica od kuće ukoliko za to imaju uvjete. Naime mnogi nastavnici na posao dolaze javnim prijevozom, te su tako u opasnosti zaraziti se, te prenositi zarazu dalje na svoje kolege, obitelj i ostale građane. U mnogim školama nema dovoljno jakog signala za internet da bi svi nastavnici istovremeno održavali virtualnu nastavu, a i malo je prostorija u kojima postoji signal pa bi nastavnici bili primorani održavati virtualnu nastavu istovremeno u istoj prostoriji.

Briga za zdravlje nam je najvažnija, kako učenika, tako i svih zaposlenika, kao i njihovih obitelji.

Nadam se da ćete uvažiti naše prijedloge, jer oni idu u smjeru brige za zdravlje, a istovremeno izražavaju spremnost za održavanje nastave u ovakvim izvanrednim situacijama.

S poštovanjem,

predsjednik Nezavisnog sindikata zaposlenih

u srednjim školama Hrvatske:

Branimir Mihalinec, prof.

______

Gdje je ovih dana  i tjedana mjesto nastavnicima i u čijim je rukama njihovo zdravlje?

     „Škola za život“ na kušnji a nastavnici i dalje u borbi za dostojanstvo

 Ili Tko je moga tijela gospodar?

 

„Škola za život“ i ne sluteći situaciju u kojoj ćemo se naći, opravdala je, na žalost,  doslovce svoj naziv, odnosno, imat će ga priliku opravdati od narednih tjedana. Sada, u trenucima kada izolacija ima značenje solidarnosti, humanosti, empatije i odgovornosti za sebe i društvo, „Škola za život“ imat će priliku pokazati svoje pravo lice. I pravu snagu.

Za sada, borimo se za očuvanje zdravlja naših učenika i njihovih obitelji, štiteći ih od odlazaka „u školu“ pružajući im nastavu „na daljinu“ upotrebljavajući alate „Škole za život“, prije svega,  informacijsko-komunikacijske tehnologije. No, ostaje samo jedno pitanje i jedna molba, odnosno – zahtjev: da se tim sredstvima u potpunosti služe i sami nastavnici radeći od kuće, a ne iz svojih zbornica –kako zahtijeva Miinistarstvo obrazovanja, te da „Škola za život“ opravda svoj naziv i za nastavnike.

Razumljivo je da modus rada treba svladati, razumljivo je da se treba dogovoriti, od čega sami nastavnici ne bježe, već marljivo rade od četvrtka, što je rezultiralo time da je u petak Ekonomska škola  Pula već uspostavila nastavu on-line! U ostalim se školama nastavnici predano pripremaju zajedno s njihovim ravnateljima koji su stup i potpora, no, u nadi i da će kad svladaju izazove  i tehničke i organizacijske, pun smisao rada „na daljinu“ ostvarivati iz svojih domova, te da će Škola za život u svim njenim slojevima i dimenzijama i značenjima upravo SADA pokazati svoje humano lice te da će njezini kretaori DOZVOLITI nastavnicima da ne dolaze u zbornice, budući da će sami s ravnateljima i stručnim sliužbama (ili već jesu) to  omogućiti i učenicima i sebi samima.

Trenutno, dok pišem ove retke nastavnici iz istarskih škola, također, podliježu pravilima MZO-a i Republičkog stožera, no njihova se tijela nalaze u Istri, i upravo je zato jučer Krizni stožer Istarske županije u točci broj 5. preporučio da se prostori vrtića, osnovnih i srednjih škola te fakulteta ne koriste kao mjesta okupljanja.

Očito da je da svojih tijela nismo gospodari (kao ni nitko danas u vrijeme epidemije), no potresno je kad netko „od gore“ to svojim odlukama i pokazuje!

Prosvjedovali smo, štrajkali smo za DOSTOJANSTVO i sada to tražimo još jednom – u vrlo konkretnoj situaciji – kada su restrikcije i izolacija spoznata nužnost i kada oko toga ne bi trebalo biti krzmanja.

Vesna Fabris, nastavnica

Pristupačnost