Glas nove Hrvatske Naslovnica   |  Kontakt   |  WebMail   |  E-Glasnik   |  Linkovi   |  Sitemap    
NSZSSHNSZSSH
Ured:
+385 1 4855 798
Pravna služba:
+385 1 4851 629
+385 1 4855 723
E-mail:
nszssh@nszssh.hr
  Naslovnica Jos
 
Vijesti  
Aktualno  
Teme, događaji i aktivnosti  
O školstvu iz medija  
Skupovi  
Intervjui  
Reportaže  
Ankete  
Komentari  
Publikacije i izdanja  
  O sindikatu Jos
  Vertikala sindikata obrazovanja Jos
  Gimnazije, strukovne, domovi... Jos
  Zakoni i kolektivni ugovori Jos
  Pravni savjeti Jos
  S.O.S. telefon Jos
  Zanimljivosti Jos
  Galerije Jos
  Sportske igre Jos
  ZA POVJERENIKE Jos
 

Korisničko ime:
Lozinka:

 
 
     

 

Okrugli stol povodom Svjetskog dana učitelja: Kriza u obrazovanju - obrazovanje u krizi

� KOLSTVO I DALJE BEZ VIZIJE I STRATEGIJE

Sindikati obrazovne Vertikale ove su godine Svjetski dan učitelja obilježili održavanjem okruglog stola na "prigodnu" temu: Kriza u obrazovanju. Sudionici rasprave zapravo su govorili o općenitim brigama koje muče hrvatsko školstvo, što je i razumljivo s obzirom na stanje u kojem se ono nalazi.

Na okruglom su stolu sudjelovali ministar Radovan Fuchs i državni tajnik za srednje školstvo Želimir Janjić, a zapažene rasprave imali su poznati hrvatski znanstvenik dr. Miroslav Radman i rektor Riječkog sveučilišta dr. Pero Lučin. Od ostalih sudionika izdvajamo predstavnika Udruge poslodavaca g. Ivicu Mudrinića, saborske zastupnike dr. Gvozdena Flegu i Mariju Lugarić, dr. Vlatka Previšića i dr. Nikolu Pastuovića te ravnatelja NCVVO g. Gorana Sirovatku. Skupu se nije odazvao samo dr. Željko Lovrinčević, ekonomski savjetnik Vlade RH.

Prisutne je pozdravio g. Branimir Mihalinec, predsjednik Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama iznoseći čitav niz podataka o stanju europskog školstva u trenucima ekonomske krize. (cjelokupno uvodno slovo g. Mihalinca)

G. Mihalinec sudionicima je rasprave postavio slijedeća pitanja: Ima li Hrvatska vremena čekati izlazak iz krize za pojačano ulaganje u školstvo? Mogu li gospodarstvenici pri tome stajati po strani? Koju ulogu ima znanost? Obrazuju li se naši učitelji za prošlost ili budućnost? Smije li se zbog krize odustati od projekta „škole za sve“? 

Želimir Janjić potvrdio je o nastavku projekt obveznog obrazovanja do razine prvog zanimanja, a nastavit će se i gradnja školskih objekata. 

Dr. Nikola Pastuović govorio je o povratu ulaganja u školstvo, a istaknuo je kako je novac samo jedan „input“ ulaganja, te da mjera ulaganja treba biti ulaganje po učeniku. Važan je i „leadership“, no u tom smislu ovo što se događa s obrazovanjem naših ravnatelja prava je lakrdija!

Akademik Miroslav Radman govorio je o nedostatku vizije i konstantnom padu kriterija koje doživljava prilikom svakog novog dolaska u Hrvatsku. Za njega je najbolji školski sustav onaj američki – zato jer tamo sustava nema, tj. obrazovanje nitko ne ograničava u novim načinima poučavanja.

Rektor riječkog sveučilišta dr. Pero Lučin smatra da trebamo graditi dugoročnu strategiju do 2025. g. za personaliziranu budućnost u obrazovanju. Dok su nam dosad osnovu infrastrukture činile ceste i plinovodi, ubuduće to mora biti obrazovanje. Očito je da politički procesi ne mogu generirati promjene, to moraju učiniti sami ljudi iz struke, a nosioci promjena moraju biti sveučilišta.

Ivica Mudrinić smatra da smo iz oba politička sustava koja smo imali uzeli najgore, a ne najbolje. I on ističe problem „leadershipa“, jer trenutno nas vode kvazi – lideri!

Dr. Gvozdena Flegu zabrinjava sve veći jaz između riječi i djela, što svrstava u pojave društvene patologije, te stoga poziva na mobiliziranje javnosti za društvene promjene.

Vlatko Previšić ističe da u modernom kurikulumu prestaje obrazovanje zasnovano na klasičnim nastavnim predmetima, već se traži integralno obrazovanje, pa stoga doživljavamo renesansu općeg obrazovanja u svijetu.

Ministar Radovan Fuchs obratio se skupu tek na kraju njegova rada, a govorio je o nastavku nekih od obrazovnih projekata, te o ustavnim promjenama koje će omogućiti produljenje obrazovanja najmanje do 16. godine života. Istakao je da projekt besplatnih udžbenika nije mrtav, kao i da je u pripremi Zakon o udžbenicima koji će to područje razumno urediti. Ministar je zatražio podršku i razumijevanje svih činilaca obrazovnog sustava.

Raspravu je zaključio g. Vilim Ribić kratkim sažetkom i kritičkim osvrtom na izlaganja sudionika.

 


ANKETA
Online nastava jednako je tako dobra kao i ona u učionici!
Slažem se, nema razlike!
Dao/la bih ipak prednost nastavi u učionici.
Ništa ne može zamijeniti nastavu u učionici!
U ovim uvjetima svaka je nastava dobra!


Pogledaj rezultate
SERVISI
Tumačenja kolektivnih ugovora   
Pogodnosti za članove  
Aplikacije za povjerenike  
Blagajna uzajamne pomoći  
AAI@edu.hr  
Mobilna aplikacija NSZSSH  
Stanogradnja za članove sindikata  
VIDEO