Glas nove Hrvatske Naslovnica   |  Kontakt   |  WebMail   |  E-Glasnik   |  Linkovi   |  Sitemap    
NSZSSHNSZSSH
Ured:
+385 1 4855 798
Pravna služba:
+385 1 4851 629
+385 1 4855 723
E-mail:
nszssh@nszssh.hr
  Naslovnica Jos
 
Vijesti  
Aktualno  
Teme, događaji i aktivnosti  
O školstvu iz medija  
Skupovi  
Intervjui  
Reportaže  
Ankete  
Komentari  
Publikacije i izdanja  
  O sindikatu Jos
  Vertikala sindikata obrazovanja Jos
  Gimnazije, strukovne, domovi... Jos
  Zakoni i kolektivni ugovori Jos
  Pravni savjeti Jos
  S.O.S. telefon Jos
  Zanimljivosti Jos
  Galerije Jos
  Sportske igre Jos
  ZA POVJERENIKE Jos
 

Korisničko ime:
Lozinka:

 
 
     

 

Očitovanje Sindikata o izmjenama Zakona o odgoju i obrazovanju - 11. veljače 2018.

Prijedlog Nacrta zakona upućen je u savjetovanje s javnošću 3. studenog 2017. godine  koje je završilo 3. prosinca 2017. godine.
O pojedinim člancima bilo je mnoštvo primjedbi: članak 11. (115 primjedbi), članak 18. (66 primjedbi ), članak 20. (170 primjedbi ), članak 27. (154 primjedbi ), članak 29. (147 primjedbi ). Na ostale članke bilo je vrlo malo primjedbi. Općih primjedbi bilo je 443 i velik broj se odnosio na izmjene članka 107. Zakona o odgoju i obrazovanju za kojeg nisu bile predviđene izmjene u Nacrtu prijedloga.
Nigdje nisu objavljeni komentari na javnu raspravu.

8. veljače 2018. godine u proceduru Povjerenstva Gospodarsko socijalnog vijeća za zapošljavanje, obrazovanje i usklađivanje s tržištem rada upućen je Prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi.
Predloženi tekst sadrži odredbe koje ne uvažavaju primjedbe dospjele tijekom javne rasprave.  Predložene su izmjene članaka koji nisu bili predviđeni u Nacrtu prijedloga Zakona  upućenog u javnu raspravu. Postavlja se pitanje čemu uopće onda služi javna rasprava?

Zaposleni u srednjim školama i učeničkim domovima bili su autori najvećeg broja primjedbi na Nacrt prijedloga Zakona. Nisu uvažene primjedbe i prijedlozi na slijedeće članke:

  • članak 20. prijedloga Nacrta, a članak 18. u prijedlogu Zakona, kojim se utvrđuje obvezni dopunski rad s učenicima koji su negativno ocijenjeni iz najviše 2 predmeta. Svi sudionici u javnoj raspravi, njih ukupno 170, tražili su ukidanje dopunskog rada. U prijedlogu zakona jedino je izmijenjen termin „dopunski rad“ u „dopunski nastavni rad“. Gotovo jednoglasno  mišljenje struke očito nije bilo uvaženo.
  • na članak 29. prijedloga Nacrta, a članak 25. prijedloga Zakona bilo je 154 primjedbi i prijedloga od kojih ništa nije uvaženo. Radi se o reguliranju rada nastavnika koji sudjeluju u europskim projektima. Članak 25. prijedloga Zakona i dalje je pun nedorečenih i dvojbenih odredbi, koje će izazvati nered u sustavu.
  • na članak 29. prijedloga Nacrta, a članak 27. prijedloga Zakona bilo je 147 primjedbi, kojima se sugeriralo da pitanje norme nastavnika struke bude regulirano kroz Pravilnik o normi nastavnika u srednjoškolskim ustanovama. Nije uvaženo mišljenje velike većine sudionika u javnoj raspravi.
  • Članak 29. prijedloga Zakona predviđa izmjene članka 107. Zakona o odgoju i obrazovanju. Izmjene tog članka nisu bile predmet Nacrta prijedloga Zakona upućenog u javnu raspravu, te smatramo da nema uporišta i izmjenama, osim ukoliko se prijedlog izmjena Zakona prethodno ne uputi u javnu rasprava. Osim toga predložene izmjene članka 107. u potpunosti su suprotnosti u problematikom zbrinjavanja tehnoloških viškova, koje se područje mora voditi isključivo kros  socijalni dijalog poslodavaca i sindikata. Umjesto socijalnog dijaloga i rada zajedničkog povjerenstva Ureda državne uprave i Sindikata kako je do sada regulirano u Zakonu o odgoju i obrazovanju, predloženo je rješenje kako će sam poslodavac kroz pravilnike o radu ustanova regulirati način i postupak, te kriterije za zbrinjavanje zaposlenika.  Tako reguliran postupak zbrinjavanja radnika u potpunosti bi onemogućio pravedno zbrinjavanje tehnoloških viškova u kojem sudjeluju njihovi predstavnici, a svu „moć“ bi dao isključivo u ruke ravnateljima.
  • U članku 33. prijedloga Nacrta Zakona, a članku 34. prijedloga Zakona predviđa se uskratiti otpremnina radnicima koji su radili dvije godine, a dobili poslovno uvjetovan otkaz.
  •  U članku 1. dvojbene su odredbe, na koje je bio velik broj primjedbi tijekom javne rasprave.

Prijedlog Zakona smatramo izuzetno štetnim za zaposlenike srednjoškolskih ustanova. Predviđa se povećanje nastavne norme za nastavnike struke, što bi moglo izazvati veći broj tehnoloških viškova i otkaza ugovora o radu,  a istovremeno se sindikat isključuje iz procesa zbrinjavanja.

Dopunski rad, koji se u prijedlogu Zakona naziva dopunskim nastavnim radom, unatoč tome što je to isključivo oblik neposrednog odgojno obrazovanog rada nastavnika, želi se izjednačiti sa svim ostalim poslovima van nastave, poput dežurstva nastavnika na hodniku tijekom stanke između sati nastave. Nije prihvaćena naša inicijativa o ukidanju tog instituta.

Predložit ćemo članovima  Povjerenstva Gospodarsko socijalnog vijeća za zapošljavanje, obrazovanje i usklađivanje s tržištem rada da ne prihvate Prijedlog Zakona o izmjenama Zakona. Uvjereni smo kako predstavnici sindikalnih središnjica neće prihvatiti takav po radnike štetan Zakon, a mislimo kako tako štetan Zakon ne bi smjeli podržati niti predstavnici udruge poslodavaca.

Sindikat će pokrenuti sve moguće oblike pritiska kako ne bi došlo do ovakvih izmjena Zakona.

 

 

PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O ODGOJU I OBRAZOVANJU U OSNOVNOJ I SREDNJOJ ŠKOLI
Očitovanje NSZSŠH o Prijedlogu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi
ANKETA
Koliko ste dana bili na odmoru izvan mjesta stanovanja?
Niti jedan
Između 1 i 5
Između 6 i 10
Između 11 i 15
Više od 15


Pogledaj rezultate
SERVISI
Tumačenja kolektivnih ugovora   
Pogodnosti za članove  
Aplikacije za povjerenike  
Blagajna uzajamne pomoći  
Kako upotrebljavati QR kodove?  
AAI@edu.hr  
Mobilna aplikacija NSZSSH  
VIDEO