Glas nove Hrvatske Naslovnica   |  Kontakt   |  WebMail   |  E-Glasnik   |  Linkovi   |  Sitemap    
NSZSSHNSZSSH
Ured:
+385 1 4855 798
Pravna služba:
+385 1 4851 629
+385 1 4855 723
E-mail:
nszssh@nszssh.hr
  Naslovnica Jos
 
Vijesti  
Aktualno  
Teme, događaji i aktivnosti  
O školstvu iz medija  
Skupovi  
Intervjui  
Reportaže  
Ankete  
Komentari  
Publikacije i izdanja  
  O sindikatu Jos
  Vertikala sindikata obrazovanja Jos
  Gimnazije, strukovne, domovi... Jos
  Zakoni i kolektivni ugovori Jos
  Pravni savjeti Jos
  S.O.S. telefon Jos
  Zanimljivosti Jos
  Galerije Jos
  Sportske igre Jos
  ZA POVJERENIKE Jos
 

Korisničko ime:
Lozinka:

 
 
     

 

Najviše volimo one škole iz kojih dobivamo lažne odlikaše...

Blizu pola milijuna đaka prosjedi u instituciji zvanoj škola 12 godina, da bi na kraju službeni papir koji svaki od njih dobiva jednom godišnje bio zapravo lažiran

Ocjene u školi očito nisu pravo mjerilo uspjeha, što nije neka novost - skraćeno kaže profesor Neven Budak o rezultatima koje je 15-ak tisuća osmoškolaca završnog razreda ostvarilo na novom tipu ispita iz četiri predmeta (hrvatski jezik, engleski, fizika i povijest).

Rezultati su, naravno, loši: blizu 50 posto učenika ima tek osnovna (čitaj za dvojku, slabašnu trojku) znanja iz svježe poučenog gradiva. Budak je u pravu jer je više puta prokazano da realno znanje odudara od mahom vrlo dobrih i odličnih školskih ocjena, pa dobro već znamo kako stvari stoje s poklanjanjem ocjena, no fantastično je koliko je ta činjenica relativizirana: blizu pola milijuna đaka prosjedi u instituciji zvanoj škola 12 godina, a da znamo da je službeni papir koji svaki od njih dobiva jednom godišnje zapravo lažiran.

Na njemu (svjedodžbi s unesenim ocjenama iz predmeta) strši službeni grb škole i potpis odgovorne osobe, ravnatelja (mora da je bedast osjećaj potpisati službeni dokument svojim imenom uz jasno saznanje da to što piše na papiru nema veze s istinom). Pristaje li se na to usvojeno saznanje samo zato što je tek riječ o školi? Da li zbog toga što smo svi mi završili tu istu školu i što nam sada fali? Ili zato što smo se navikli da nešto nije dobro, pa makar to zvali i obrazovanjem?

Bismo li jednakom logikom pristali progutati tabletu iz kutije za čije uputstvo znamo da ima preuveličane karakteristike djelovanja? Bismo li pojeli jabuku s certifikatom na kojemu piše da je ispodprosječne kvalitete? Vjerojatno ne, potražili bismo bolji medikament i bolju voćku. Ali pristajemo djecu slati u škole za skupljanje ispodprosječne kvalitete znanja i štancanje lažnih odličnih ocjena.

Nastavnici su najmanje krivi za to, oni su tek marionete nastavnoga plana nanovo prepisanog prije nepunog desetljeća, pri čemu većina balansira najbolje što može. Osim u glavama nespremnim za shvaćanje do koje je razine bitna kvaliteta obrazovanja, problem je u sklonosti sabotiranju promjena. Rješenja koja se danas predlažu za zaustavljanje krize znanosti predlagana su 2002. godine; o potrebi produljenja obaveznog obrazovanja pričalo se 2006., a u 2015. - kada je pri kraju posao pripreme reforme - i dalje postoji šansa da o još jednom entuzijastičnom pokušaju promjene progovorimo tamo negdje 2025. kao propalom. Ne zato što je riječ o lošem eksperimentu, nego zato što ga se, što bi se drugo s promjenom, sabotiralo.

Reforma kurikuluma je nužnost i prioritet za bolji sustav školstva od ovoga kakav imamo i nije više nimalo zabavno čekati trenutak kada će dio struke, pojedinac ili dva, reći da posao ne valja. Može se očekivati da to čak neće biti u ufinjenoj akademskoj varijanti konkretne zamjerke, s otvorenim prostorom za popravke (nitko ne može tvrditi da će prijedlog novih kurikuluma biti savršen); prije će to biti zahtjev za potpuno odbacivanje. I, naravno, pokretanje novog projekta s “našom” ekipom.

Djeca neka se strpe. U lošoj će školi biti samo još 12 godina, iako bi u bolju mogli krenuti sutra.

 

ANKETA
Potpisat ću za referendum "67 je previše" zato ...
jer je zaista previše!
jer me rad sa učenicima već sad iscrpljuje!
jer ne želim da moja djeca rade "do kraja"!
jer u mirovini treba malo i uživati!


Pogledaj rezultate
SERVISI
Tumačenja kolektivnih ugovora   
Pogodnosti za članove  
Aplikacije za povjerenike  
Blagajna uzajamne pomoći  
Kako upotrebljavati QR kodove?  
AAI@edu.hr  
Mobilna aplikacija NSZSSH  
Stanogradnja za članove sindikata  
VIDEO